اطلاعیه مهم : اختلالات وب سایت تراپیکو در ۲۴ و ۲۵ ام مهرماه

سرآغاز کلام با نام زیبای حق ،

 

همراهان عزیز تراپیکو ، سلام ، امیدواریم که حالتون خیلی خیلی خوب باشه …

متاسفانه وب سایت تراپیکو در تاریخ های ۲۴ام و ۲۵ام مهرماه دچار مشکلاتی شد که بموجب این مشکلات وب سایت در این تاریخ ها در دسترس نبود .

از این بابت :

الف :از کلیه شما همراهان تراپیکو عذرخواهی میکنیم و سعی میکنیم این مشکلات را بر تجربیات خود بیفزاییم .

ب : دلیل مشکلات اخیر وب سایت ، تغییر سرورهای میزبانی تراپیکو بود

چرا میزبان خود را تغییر دادیم ؟

میزبان قبلی ما وب سایت سرورپارس بود ، که انتخاب درستی نبود .

چرا از سرور پارس هاست تهیه نکنیم ؟

  • در هاست های سرورپارس امکان استفاده از بسته های نصب آسان (که امروزه بر روی اکثر قالب های وردپرس ارائه میگردند) وجود ندارد . (به دلیل محدودیت هایی در ارسال کوئری) و این برای ما خیلی سخت بود ! ما که خود تولید کننده بسته های نصب آسان و منتشر کننده قالب هستیم ، نمیتوانستیم بر روی وب سایت خود از این بسته ها استفاده کنیم .
  • در هاست های سرورپارس (اشتراکی) امکانات در دسترس شما (CPU,RAM) بسیار محدود بوده و با حضور چند بازدید کننده در وب سایت منابع شما تماما مورد استفاده قرار میگیرد و متعاقبا سرعت وب سایت شما خیلی خیلی پایین خواهد بود .
  • در هاست های سرورپارس امکان اتصال ایمیل های وب سایت خود را به ایمیل های دیگر خود (مانند جیمیل و یا یاهو) ندارید (کاری که اکثر وب مستران برای سادگی انجام میدهند) .
  • در هاست های سرورپارس پشتیبانی سرورپارس به سادگی به شما اعلام میکند که این امکان وجود ندارد (برای مثال همان مورد بسته های نصبی و یا ایمیل های وب سایت) – البته ناگفته نماند که پشتیبانی معمولا خیلی سریع جواب میدهد (یک طرفه به قاضی نرویم !)
  • و در آخر ، آخرین دلخوری ما از این سرویس دهنده ، عدم همکاری این هاستینگ با ما بود ، هاستینگ تراپیکو در تاریخ ۲۴ام مهرماه به دلیل عدم تمدید دوره مسدود شد و ما که قصد تمدید سرویس را نداشتیم از سرورپارس خواستیم که تنها چند ساعت دسترسی ما را به پنل باز کند تا بتوانیم از اطلاعات خود بکاپ بگیریم ، اما سرورپارس این همکاری کوچک را با ما نکرد و تنها خواسته ی آنها تمدید هاستینگ آن هم تنها به صورت سالانه بود . اینگونه بود که اطلاعات وب سایت تراپیکو برای همیشه در سرورپارس ماند و ما نتوانستیم به نسخه آخر وب سایت دسترسی داشته باشیم .

 

البته این وظیفه ما بود که زودتر از موعد وب سایت خود را بکاپ گرفته و منتقل کنیم به هاست دیگر ، اما ! ، مسئله اینجاس که اینکار برای سرورپارس اصلا زحمتی نداشت که تنها چند ساعت دسترسی مارا باز نماید و تفاوت هاستینگ ها (در زمانی که هزاران ارائه دهنده هاستینگ در حال فعالیت است) در همین موارد مانند احترام به مشتری و همکاری تا حد امکان است که نمایان میشود . این عدم همکاری باعث ایجاد دو مشکل برای ما شد …

 

اول : پروسه انتقال به هستینگ جدید به جای چند ساعت به دو روز افزایش پیدا کرد !

دوم : آخرین بکاپی که در دسترس بود (خداراشکر که ما به هاستینگ خود اعتماد نداشتیم و خودمان اقدام به بکاپ گیری میکردیم !) مربوط  به تاریخ ۹ مهرماه بود که ناچار به بازگردانی این بکاپ شدیم .

 

ج ) با توجه به بازگردانی بکاپ ۹ مهرماه ، کلیه تغییرات بازه ی ۹ تا ۲۵ مهرماه در وب سایت اعمال نشده است که این امر باعث بوجود آمدن اختلالاتی در بخش تیکت ها شده است که از این بابت از کاربرانی که در این بازه اقدام به ارسال تیکت کرده اند صمیمانه عذرخواهی میکنیم و درخواست داریم تا تیکت های خود را مجددا برای ما ارسال نمایند .

با احترام

تراپیکو